Баламен табиғат аясында демалу |
«Мен сүйікті ісімді таптым: Баланың бос уақыты, оны қандай мазмұнмен толтыратынымыз толығымен бізге, ата-анаға байланысты. Кейіннен, ересек болғаннан кейін, бала бұрыннан бар тәжірибесіне сүйене отырып, бос уақытын өздігінен толтырады. Бос уақыт адамның қызықты өмір сүруіне, жақсы оқуына көмектеседі. Бірақ егер адам бос уақытын не істеу керектігін, өзімен не істеу керектігін білмесе, ол ауыртпалыққа айналуы мүмкін. Бұл жағдайда, мысалы, жасөспірімдер жай ғана қыдырып, басқаларға араласпай, өздерін бір нәрсемен айналысуға тырысып, бос жүріспен жиі осындай жаман әрекеттерге барады. Теріс мінез-құлық талдауы адамның бос уақытын дұрыс ұйымдастыра алмауы себебінің бірі болып табылады деген қорытынды жасауға мүмкіндік береді. Ал бұл адам бойындағы көптеген нәрселер сияқты балалық шағында басталады. Балалардың бос уақытын ұйымдастыруда табиғат қандай рөл атқара алады?
В.А. Сухомлинский былай деген: «Егер балалар табиғатпен қоршалған болса, дәл осы шындықта психикалық дамудың күшті ынталандыруы жатыр деп есептейтіндер. Табиғатта ақылға, сезімге, ерік-жігерге әсер ететін сиқырлы күш жоқ. Табиғат адам оны танып-білгенде, ойға себеп-салдарлық байланыстарға енгенде ғана күшті тәрбие көзіне айналады. Табиғатта серуендеу бала үшін тұрақты және қалаулы болуы маңызды. Өйткені, кешке креслода ыңғайлы отырып, теледидар көруге болады. Немесе өзіңіздің барлық істеріңіз бен уайымдарыңызды біраз уақытқа қалдырып, нәрестеңіздің қолынан ұстап, онымен бірге табиғатқа баруға болады. Көптеген жұлдыздар мен шоқжұлдыздар бар биік қараңғы аспанда қаншалықты қызықты нәрселерді көрсетуге болатынын ойлап көріңіз. Мұнда бәрі болады: интимдік әңгіме де, ашық әңгіме де. Ал мұндай кешкі серуенде бала жақын адамымен араласқанда қаншама жағымды эмоциялар алады. Ұйықтар алдында серуендеудің денсаулыққа қандай пайдасы бар? Табиғатта күнде қызық оқиғалар болып жатады. Тек өзіміз көріп, балаға көрсете білуіміз керек. Әр жыл мезгілі өзінше әдемі және сүйкімді және балалармен бірге бақылайтын әртүрлі табиғат құбылыстарының үлкен қоры бар. Мысалы, бақалар жиіркенішті, суық, дымқыл, көзді болып келеді деп жиі айтылады. Ал достарыңызды тек сыртқы түріне қарап таңдау оңайырақ болар еді. Әрбір тірі организм бірегей және қызықты. Әркімнің адамның – парасатты адамның жақсы көзқарасына сенуге құқығы бар. Мейлі ол тритон немесе бақа болсын. Жылы күндердің басталуымен біз жиі қала сыртына, табиғатқа тартыламыз. Балаларымыз қасымызда болғаны өте жақсы. Бүкіл отбасымен қала сыртына саяхаттар ұйымдастырылған кезде қандай тамаша. Тамақ дайындалады, рюкзак жиналады, доптар, ракеткалар және т.б. Табиғатқа жорықты сол жерде кездескен достарымен ғана емес, сонымен бірге ағаштарға, бұталарға, құстарға, жәндіктерге сәлем беруден бастаған жөн: «Сәлеметсіз бе, аяулы табиғат, біз қонаққа келдік. сен!». Иә, біз табиғаттың қонағымыз, сондықтан да өзімізді соған сәйкес ұстауымыз керек: мейірімді адамдар ретінде, біздің мінез-құлқымыз бала үшін мінез-құлық стандарты екенін ұмытпауымыз керек. Әдетте, пикникке келген ата-аналар оларды көшіруге болмайтын жерге мұқият орналасады. Ал кішкентай зерттеушілерді әрқашан қашықтық қызықтырады. Мұнда бала оның алдында жаңа және оған әлі белгісіз нәрсені көреді. Ол кейінірек оның дамуына күшті серпін бола алатын табиғаттың оған ашылған құпияларына таң қалады. Иә, балалар жалықпайтын зерттеушілер. Үлгіні түсінген олар дереу өз тұжырымдарының жаңа растауларын іздей бастайды. Ал мұнда олар әрқашан ересектердің көмегінсіз жасай алмайды. Сұрақ: оны қалай қамтамасыз ету керек? Мүмкін болса, іздеудің көп бөлігін кішкентай зерттеуші өзі жасайды. Көбінесе балаға іздеу орнын, мысалы, шалшықты көрсету жеткілікті және ол жерде судың жүгірушілерін мұқият бақылаңыз. Көптеген балалар табиғаттан сурет салғанды жақсы көреді. Мұны тікелей табиғатта, фанераға бейімдеп, діңгекке сүйеніп жасаған дұрыс. Бұл ретте қарындаштарды пиджак қалтасына салуға болады. Сондай-ақ, сызбада серуендеуден алған әсерлеріңізді көрсете отырып, үйде жадтан сурет салуға болады. Балаларға табиғат құбылыстары туралы жұмбақтар құрастыру орынды. Тірі жауап табу арқылы бала қанша жағымды эмоциялар алатынын ойлаңыз. Баламен дидактикалық ойын ұйымдастыруға болады, оның барысында баланың білімін бекітуге болады, мысалы: «Сипаттамасы бойынша ағашты тап», «Қай ағаштан жапырақ», «Не қайда өседі» т.б. Туған табиғатқа ұқыптылықпен қарауды бала кезінен бастап тәрбиелеу керек, ол үшін адам өз еңбегін аямау керек. Ата-ананың өзі табиғатқа ұқыптылықпен қараса ғана, бала күнінен табиғаттағы мінез-құлық әліппесін сабырмен үйрете отырып, балалардан да соны талап етуге болады. Табиғатты түсіну үшін тек білім жеткіліксіз екенін есте сақтаңыз. Мұнда тағы бір ерекше сезім қажет - табиғат сезімі. Өз жаныңды салу арқылы ғана сіз балаларды оны құрметтеуге және оған қамқорлық жасауға үйрете аласыз.
|
Автор: asanov.aknar
Қосылды: 24.02.2023 в 16:17
Көріністер: 158
|
Артқа |